tirsdag 22. mars 2011

vår beste dag


en fin morgen min mor kjørte meg til skolen, kom vi i snakk om de små tingene det er viktig å ikke glemme. Vi snakket om at det å se fram til noe, og ha ting å glede seg til, er fint, men at det er trist om det er sånn mennesker velger å se på livet. at dagene som kommer kun er en rekke av dager fram mot et lite høydepunkt. at man ved å se se fram også ser forbi alle de dagene som passerer i en grå sky, og kun er der som et skritt videre. for er ikke det viktigste å kunne nyte hver dag som den er, med det den gir? du vet som i sangen; dagen i dag kan bli vår beste dag. hold øynene åpne, sier jeg deg. det trenger ikke være mer enn å more seg over observasjonen av en gutt som har funnet opp sin egen ventelek på bussholdeplassen, hvor han hopper hver gang det kommer en bil, som var slik denne samtalen startet, eller andre ting som å unne seg en is i solen.

ja, og for dere som kanskje har hørt denne sangen på radio eller tv i det siste; her er orginalen og den er om mulig enda finere.

2 kommentarer:

  1. Så dere virkelig en gutt som hoppet hver gang en bil kjørte forbi? Aah, så herlig! Jeg elsker sånne mennesker :D Du har så rett så rett, det er virkelig viktig å nyte hver dag, og de små øyeblikkene, og ikke bare se fremover :D Kjempefint <3

    // Ja, vi er to stykker :) Åsil og meg (Kristin) ^^ Vi skriver annehver dag på bloggen :D

    SvarSlett
  2. Åh, hvilket fint innlegg. Det her er så sant, og så viktig. Men også ofte så veldig vanskelig å huske på, når livet akkurat her og nå virker som det bare står på vent. Skal det ikke skje noe snart? Skal det ikke begynne snart? Da er det lett å overse de små tingene, selv om de er aldri så fine.
    Det her er sånn som jeg må bli flinkere til.

    SvarSlett