fredag 29. juli 2011

.

in the stacks
"vi mister hele tiden ting som er viktige for oss, alle sammen [...], viktige sjanser og viktige muligheter, følelser som aldri kommer tilbake. Det er en del av meningen med å leve. Men inne i hodet, i alle fall tror jeg det er der, fins det et lite rom der slike ting blir oppbevart som minner. Et rom som minner om et bibliotek, Skal vi kunne forstå vår sjelelige tilstand, må vi hele tiden fortsette å lage nye kartotekkort, vi må rydde og lufte og skifte vann på blomstene som er der inne. Sagt på en annen måte, så bor vi alle på hvert vårt bibliotek, i all evighet."

- Haruki Murakami - Kafka på stranden

Jeg liker tanken på at jeg har, eller kanskje er, mitt eget bibliotek.

1 kommentar:

  1. jeg også. og elsker murakami (1Q84 er fantastisk, leser den nå og relaterer alt jeg gjør til den plutselig)

    og hej. si hei på øya 'a plz, hakke sett dæ på altfor lenge!


    (liker at ordbekreftelsen er toonika)

    SvarSlett