mandag 29. august 2011

Jeg er det dikt

Jeg er det dikt som ingen skrev.
Jeg er det alltid brente brev.

Jeg er den ubetrådte sti
og tonen uten melodi.

Jeg er den stumme leppes bønn.
Jeg er en ufødt kvinnes sønn,

en streng som ingen hånd har spent,
et bål som aldri er blitt tent.

Vekk meg! Forløs meg! Løft meg
 opp av jord og berg, av hånd og kropp!

Men intet svarer når jeg ber.
Jeg er de ting som aldri skjer.

- Inger Hagerup, Jeg gikk meg vill i skogene (1939)

Jeg lånte min første bok på skolebiblioteket i dag( jeg måtte skrive meg på i et gammelt boklånekort inne i boka!). En samling dikt fra forskjellige diktsamlinger av Inger Hagereup. Jeg er frelst. Ellers har jeg hatt første dag med valgfag. Jeg har anime, volleyball, strikking, tradisjonsmat og mangfold. I dag fikk jeg spille volleyball og se min første japanske tegneserie noensinne. Gleder meg veldig til å begynne med resten! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar