mandag 8. februar 2010

Sirkus og kjærlighet



Jeg har begynt på ny bok! Og det endelig også, etter å ha slitt meg igjennom litt for mye tull i den forrige. Nå har jeg startet på noe som jeg tror blir ganske så fantastisk. Boken er ingen ringere enn Vann Til Elefantene av Sara Gruen. Allerede, etter bare rundt 60 sider, var jeg slukt! Dette er en bok om sirkus og kjærlighet!  Jeg- fortellerformen er så godt skrevet, at du føler deg som hovedkarakteren, Jacob Jawnoski, selv om han veksler mellom å være 23 år, ung og på ukjent sted og en 93 år gammel, bitter mann på eldresenter. Så langt har Jacob fått jobb på et omreisende tog-sirkus, som veterinær, etter han rømte sin vei etter noen uheldige hendelser. Her har han kommet i krangel med sin rom-kamerat på 120 cm, blitt venn med mannen som har ansvaret for alle dyrene, August, og fått et godt øyet til hestejenta Marlene. Som forøvrig er Augusts kone. For første gang på lenge brenner jeg etter å fortsette! Jeg har store forventninger til fortsettelsen!

Hva leser andre om dagen? 

2 kommentarer:

  1. Jeg leser også "Vann til elefantene" om dagen =o) Har bare såvidt begynt, men det er den boka jeg offesielt leser om dagen =P

    SvarSlett
  2. Jeg vil også lese den!! Men blir nom sittende fast i særemnestoff i evig tid.. :(

    SvarSlett