tirsdag 23. februar 2010

To Tilståelser på en Tirsdag.


1. Jeg kan ikke lage mat!

I dag skulle jeg prøve meg på noe så avansert som en pose med blomkålsuppe. Alt gikk fint helt til jeg skulle opp og hente kameraet. Ved siden av kameraet lå dataen. På dataen var facebook. På facebook var det notifications og og og plutselig så kjøkkenet sånn ut...
Suppe overalt, og supersnerk i kjelen. 
Etter mye om og menn, og brent suppe på plater, fikk jeg til slutt helt det som kunne reddes oppi den store fine koppen. Og godt var det også. yey me!

2. Hittil er det bare én bok, som har fått meg til og riktig hulke.

Og denne fantastiske boken er selvfølgelig Boktyven! Leser den nå for andre gang, og den er så fin og fantastisk og herlig og trist og tankefull og fantastisk igjen! Jeg gråt masse første gang jeg leste den, og alle jeg har snakket med, som også har lest boken, gjorde det også. En bok må være ordentlig bra om den klarer og skape så sterke forhold til karakterene at du kan føle deres smerte og deres glede. Uten og se det på dem.

Les den!

2 kommentarer:

  1. The Book Thief (på engelsk, som alle bøker jeg leser for tiden) var en kjempefin bok, men den tristeste jeg har lest så langt er Atonement. Den bør du lese, så fint språk og så fint alt :)

    Gratulerer forresten med dagen som var!

    SvarSlett
  2. Sv: Layouten min er veldig enkel; google. Jeg skulle ønske jeg var flink nok til å designe og få til å virke noe selvlaget, men så langt har jeg ikke kommet meg enda. Men hvis du bare googler litt, for eksempel "free blogger templates" eller noe i den duren, så finner du mye fint (og mye ikke fint!). Det dumme er at jeg ikke har funnet noe hvor jeg kan ha den perfekte headeren enda, for nettopp det å lage headeren er vel noe av det beste ved å ha en blogg?

    SvarSlett