torsdag 13. mai 2010

Ord

'
Ord bygger opp setninger, slik planker bygger opp hus.
De er bærekraftige og skaper en helhet verken ord eller planker kunne skapt på egenhånd. 
Ord betyr mye. Ord betyr betyr i blant alt.

Ord er vanskelige.
Selv snakker jeg mye, fort og bruker mange ord,
men den spesifikke sammenkoblingen av ord, som gjøre at de danner en dypere mening
enn hva jeg spiste til middag eller hva jeg så på TV i går,
er vanskelig.

Ord er vesentlig. En nødvendighet.
I det minste er betydningen av ordet det.
Men ord er også en egenskap. En evne. 
I blant er jeg redd jeg mangler nettopp den.
I det minste muntlig. Ansikt til ansikt. 
Dette er synd for meg, men også for de som kunne trenge de usagte ordene. 

Ord kan endre. Ord kan skape. Ord kan glede. Ord kan betrygge. 
Ord kan la melankolien flomme og tårene strømme. 
Ord er alt.  

2 kommentarer:

  1. Eirin min, uansett om du bruker fem hundre sammenkoblete ord, eller sitter stille ved siden av meg og ikke prater i det hele tatt, vet jeg hvor jeg har deg. Og jeg er så glad for at jeg har deg akkurat der. Så ikke tenk at du er dårlig med ordene. Det er du ikke. Jeg er så glad i deg.

    SvarSlett
  2. Det er akkurat dine ord som lyser opp dagen min! Dine ord betyr utrolig mye!

    SvarSlett