torsdag 8. desember 2011

endelig

 Autors: kusskiss Some kind of melancholia`

Jeg satt på en kafé i Oslo og drakk en herlig Chai latte, jeg hadde min kjære ved min side og alt var fint. Da skjedde det, det begynte å snø. Store fuktige flak dalte ned utenfor vinduet, og den nisseluebekledde damen som jobbet i kafeen satte på julemusikk. Jeg ble fylt av glede, men ikke den vanlige gleden, nei, ren og skjær julestemning.

Jeg har jobbet hardt med å få den på plass på tidligere. Vi har pyntet fagfeltsrom, drukket gløgg, spist pepperkaker, sett filmer og hver dag i desember leser vi et kapittel fra Jostein Gaarders Julemysteriet. Det har faktisk gått så langt at jeg har blitt omdøpt til Julehitler fordi jeg er så ivrig. Men nå er den altså her; julestemningen, og det helt på ekte. Det skulle bare litt snø til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar