torsdag 15. desember 2011

Luke 15 - Gotye

Hei, i dag vil jeg anbefale noe jeg vet flere der ute har har vist fram før meg, men jeg klarer rett og slett ikke å få denne sangen ut av hodet, jeg liker den så godt!



Mannen bak denne fantastiske sangen er belgisk-australske Wally de Backer, kjent under artistnavnet Gotye. Han har  under dette navnet utgitt 3 album, Boardface (2003) Like Drawing Blood (2006) og Making Mirrors som ble utgitt i år. Somebody I used to know er første singel fra det nyeste albumet. Backer har tidligere drevet med forskjellige musikalske prosjekter, blant annet spilt i det australske indiepop-bandet The Basics. Det er allikevel som elektropop-artisten Gotye han har høstet størst internasjonal suksess, og han har mottatt flere priser for musikken sin.

Albumet Making Mirrors er ikke et vanlig, platt popalbum. Det er varierende spor, og du er innom flere stemninger under gjennomlytting. Rolig og melankolsk er en, sterkt og utrykksfullt er en annen, og glad og lett en tredje. Jeg vil veldig gjerne anbefale albumet og mannen!

De to siste albumene ligger på spotify, og jeg vil gjerne anbefale sangen Hearts a Mess på albumet Like Drawing blood også.

pluss i dag er det siste skoledag for meg. Hurrahei for juleferie!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar