søndag 11. desember 2011

luke 11- Julekvad.

I dag er det søndag og til og med den 3. søndagen i advent. Kanskje har noe juleverksted, eller man bare nyter fridagen med en julefilm eller to. Jeg vil derfor anbefale noe ganske julete i dag - nemlig min favorittjuleplate.

Denne juleplaten av Åsne Valland Nordli er en fantastisk nydelig plate, perfekt til å ha i halvmørket sammen med tente lys og en kopp gløgg. Det er en samling med mange kjente og kjære norske julesanger, som Nordli framfører på tradisjonell kveeing (folkesang-teknikk) sammen med fantastiske musikalske arrangementer. Jeg klarer ikke å beskrive med andre ord enn at albumet er svært stemningfullt. Favorittsangene mine herfra er Mitt hjerte alltid vanker  og Kling no klokka. 


Du finner albumet på spotify her.

1 kommentar:

  1. Åh, denne juleplaten har mamma spilt så lenge jeg kan huske! Åsne Valland Nordli synger så utrolig vakkert. Mine favoritter er de samme som dine :)

    SvarSlett